بهترین استراتژیهای تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen Content)

چرا باید محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content تولید کنیم؟

مثلا اگر قبل از سال 2020 کاربری جستجو می‌کرد بهترین ماسک صورت، موتور جستجو به او یک محصول زیبایی را نشان می‌داد. اما پس از همه‌گیری کرونا، افراد بیشتر احتمال دارد بیرون از خانه ماسک بزنند. قبل از شروع برای تولید محتوای همیشه سبز بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید. اگر تکنیک‌های خاصی در حوزه کاری خود بلد هستید که کاربردی هستند، انتشار بخشی از آنها می‌تواند برای کاربران جذاب و مفید باشد. می‌توانید پلتفرم‌ها، ابزارها و یا محصولات مختلف حوزه کاری خود را در قالب یک مقایسه معرفی کنید.

این شعار افرادی است که فکر میکنند محتوای سبز همیشه حرف اول را میزند. ولی واقعیت این است که هر سایتی تنها میتواند درصد کمی از محتوای همیشه سبز تولید کند. بهتر است در هر حالت بین محتوای سبز و غیر سبز خود تعادل ایجاد کنید تا بتوانید نیاز مخاطب های مختلفی را پوشش دهید. پس همان‌طور که در این مثال دیدید، درک هدف جستجوی کاربر مهم‌تر از محتوای سبز است؛ یعنی شما باید تشخیص دهید مخاطب تان به چه محتوایی نیاز دارد. کاربران همیشه دنبال ابزار رایگان برای پیش برد کارهای خود می‌باشند.

واژه نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهنماهای مبتدیان، مصاحبه با افراد مختلف، بررسی تاریخچه موضوعات مختلف، معرفی کتاب ها و مرور و خلاصه کردن آن‌ها، نمونه‌هایی خوبی از محتواهای همیشه سبز هستند. سایت های کانتنت در سال ۹۸ با تمرکز بر معرفی بهترین دوره‌های آموزشی متولد شد. ما در های کانتنت تلاش می‌کنیم با تولید محتوای کمک کننده برترین دوره‌های آموزشی را بررسی کنیم. به عنوان مثال محتوایی که درباره سئو چیست است قابلیت این را دارد که محتوای همیشه سبز باشد، چرا که در تمامی ادوار زمانی مورد جستجو قرار می گیرد و موضوعیه که کهنه نمی‌شود. محتوای همیشه سبز یعنی مقاله‌ای که تا همیشه ارزشمند باقی می‌ماند.

اگر می‌خواهید خیلی سریع تعداد بازدید محتوای همیشه سبز را افزایش دهید، بهترین راه، انجام تبلیغات پولی است. اما تبلیغات پولی، در مقابل دیگر روش‌های افزایش بازدید هزینه بالایی دارند و فقط در مدت زمان تبلیغات، برای شما بازدهی به ارمغان می‌آورند. همچنین با قرار دادن فرم «عضویت در خبرنامه» نیز می‌توانید ایمیل کاربران را دریافت نمایید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. نکته مهم این است که این نوع محتوا حتما با تعریفی که ارائه شد همخوان باشد.

به کمک محتوای همیشه سبز می‌توانید نکات و ترفندهای مربوط به انجام چیزهای مختلف را توضیح دهید یا حتی بگویید چرا بهتر از سایرین یک کار را انجام می‌دهید. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. قطعا شما در حوزه کاری خود دارای تجربیات منحصر به فردی می‌باشید، اشتراک گذاری این تجربیات می‌تواند موضوع جذابی برای مخاطبان باشد. کلمات پیشنهاد شده توسط این ابزارها را می‌توانید در داخل محتوا به کار ببرید. اما گاهی مواقع، برخی از این پیشنهادها خودشان یک موضوع جداگانه هستند و پتانسیل جذب مخاطبان زیادی را دارند.

اما اگر کمی به بحث رضایت کاربر فکر کنید این مسئله برایتان حل خواهد شد. چون نیاز کاربران معمولاً در یک حالت خلاصه نمی‌شود و تنوع زیادی دارد. به بیان دیگر تولید محتوای جاودان، کلید طلائی جلب رضایت کاربر است اما رمز همیشگی آن، تولید مقاله‌های فصلی است. مهم‌ترین ویژگی یک محتوای سبز این است که جاودان باشد و با تغییر زمان همچنان پاسخگوی نیاز کاربران باشد. به عبارت دیگر محتوای سبز باید همیشه به روز باشد و با به روز رسانی همیشگی برای مدت طولانی کاربرد داشته باشد. البته به روزرسانی محتوا مبحث دیگری است که در سئو اهمیت زیادی دارد؛ برای آشنایی عمیق با این تکنیک، به مقاله الگوریتم تازگی محتوا مراجعه کنید.

در واقع این جمله برای مدت زیادی دارای اعتبار بوده؛ که با اکتشافات جدید اعتبار خود را ازدست‌داده است. انسان به این اکتشاف دست‌یافته است که «زمین گرد است» و می‌تواند این جمله را به اثبات برساند؛ بنابراین، هرگز اعتبار خود را از دست نمی‌دهد و به ‌عنوان یک مطلب همیشه ‌سبز و بدون انقضا شناخته می‌شود. هر دو نوع محتوا ارزش ارائه می‌دهند و هر دو می‌توانند اجزای یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق باشند. در حالت ایده‌آل وبلاگ شما باید ترکیبی از محتوای موضعی و همیشه سبز را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. اما همانطور که احتمالا بر اساس تجربیات‌تان می‌دانید‌، ایجاد محتوا فرآیندی زمان‏بر است.

به عبارت دیگر می­‌توان گفت محتوای سبز تاریخ انقضا نداشته و همیشه از لحاظ کاربردی و بار آموزشی سبز و قابل استناد هستند و در گذر زمان تعداد بازدید­های آن نه تنها کمتر نمی­‌شود بلکه روند افزایشی نیز دارد. اصطلاح همیشه سبز یا Evergreen برای این نوع از محتواها بکار می­رود که معادل با درختان همیشه سبز می­باشد. ایده‌های تولید محتوای همیشه سبز ممکن است برای بعضی از کسب‌وکارها هنوز یک چالش باشد. در اینجا یک لیست جامعی از ایده‌هایی را می‌بینید که می‌توانید برای تولید محتوای دائمی در فرم و قالب‌های متنوع استفاده کنید. بازخوردهای کاربران می تواند منبع بسیار خوبی برای ایده پردازی تولید محتوای همیشه سبز باشد.

داستان‌های کلاسیک و آثار ادبی معاصر که به مسائل بشری، ارزش‌های اجتماعی، مبارزات شخصی و دیگر موضوعات عمیق می‌پردازند مورد توجه و تحلیل قرار می‌گیرد و افراد دوست دارند بارها به اینگونه محتواها مراجعه کنند. این نوع محتوا با گذشت زمان همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند و می‌تواند برای تفکرات و ایده‌های جدید نیز الهام بخش باشد. محتوای همیشه سبز محتوایی بهینه شده (سئو شده) است که برای مدت طولانی برای خوانندگان آن تازه می ماند. وقتی یک مقاله می نویسیم که موضوع و موارد بیان شده در آن با زمان ارزش خود را از دست نمی دهند، یک محتوای همیشه سبز تولید کرده ایم. این نوع محتوا می تواند در طول زمان مخاطبین زیادی به سایت وارد کند. به این معنی که می‌تواند حاوی دسته‌ای از کلمه کلیدی باشد؛ که در طول زمان قدیمی نمی‌شوند و همواره سوژه جستجوی کاربران باقی می‌مانند.

انتخاب موضوعاتی که همیشه ارزش خود را حفظ کند و مورد استقبال قرار گیرد اولین گام برای شروع نوشتن محتوای همیشه سبز است. موضوعاتی که به مشکلات عامه مردم، علایق عمومی یا سؤالات متداول مربوط می‌شوند، به عنوان ایده برای این نوع محتوا شناخته می‌شود. ممکن است فکر کنید تمامی محتواهایی که در اینترنت منتشر می شوند همیشه سبز هستند، اما این یک اشتباه است. مثلا فرض کنید شما محصولی را معرفی می کنید و در آن قیمت به مشتری اعلام می کنید، قیمت در طول زمان تغییر می کند و دیگر آن محتوا تازگی نداشته و اطلاعاتش با زمان دیگر ارزش ندارد. یا مثلا فرض کنید در یک صنعت بهترین محصول تا یک تاریخ محصول X باشد. در سال بعد محصولی با نام Y به بازار می آید که بهتر از محصول X است.

بنابراین بهتر است بین تولید محتوای سبز و محتواهای عادی تعادل ایجاد کنید. محتوای evergreen به شما کمک می‌کند آگاهی از برندتان را افزایش دهید و بودجه بازاریابی خود را مدیریت کنید. در این مقاله به مزایای این محتوا و نکاتی که زمان تولید آن باید دقت کنید، اشاره کردیم. محتوای همیشه سبز از بهترین استراتژی‌ها برای داشتن سایتی موفق و پر بازدید است. تولید محتوای بهینه در سئو سایت بسیار موثر بوده و باعث می‌شود در نتایج جستجو بتوانید در لینک‌های اول باشید و کسب و کار خود را ارتقا دهید. اگر به تولید محتوا تخصصی فکر می‌کنید که در بازه طولانی ارزش خود را حفظ کرده و بتواند نیاز مخاطب را برطرف کند استفاده از محتوای سبز توسط بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید.

این فرمت محتوایی می تواند نقش بسیار زیادی در یادگیری و تبادل اطلاعات داشته باشد. اگر می خواهید مطلبی را به دیگران آموزش دهید باید خودتان درک عمیقی از آن داشته باشید. مطالب فوق العاده آموزنده ای بود، مخصوصاً نکات و مواردی که برای یک نوشتن یک محتوای همیشه ماندگار الزامیه برای من که به تازگی دارم محتوا نویسی واقعی رو یاد میگیرم خیلی جالب و کاربردی بود. برای این‌که مقاله‌ای ماندگار و کاربردی در صفحات سایت خود داشته باشیم، باید هر چند وقت یکبار با ویرایش و اضافه کردن بخش‌های مختلف متنی و تصویری مقاله، آن را همیشه سبز نگه داریم. یک درخت کهن‌سال به هرس ساقه‌ها نیاز دارد تا همیشه تازه و سبز باقی بماند.

این می‌تواند علاوه بر حفظ ارزش مطلب شما، اعتبار و امتیاز سایت را نیز افزایش دهد. برای مثال، شما می‌توانید درباره کفش، مقاصد گردشگری یک کشور شناخته‌شده، فرهنگ، مطالب آموزشی مانند دستورالعمل غذا و … مطلب بنویسید. در این صورت همواره کاربران بیشتری به دنبال خواندن مطالب سایت شما هستند. در مقابل، اگر درباره استایل‌های ترند بهار گذشته نوشته باشید، امروز دیگر محتوای شما هیچ بازدیدی ندارد. همان‌طور که بیان کردیم، سایت شما می‌تواند به یک منبع اطلاعات و نوعی مرجع تبدیل شود.

در ادامه با ویژگی های محتوای همیشه سبز و تکنیک های نوشتن آن آشنا می شویم. بعد از نوشتن یک محتوای همیشه سبز، در صورتی که نکات بالا را رعایت کرده باشید، برای مدت زمانی قابل توجه، مخاطبان جدیدی روانه وب ‌سایت شما خواهند شد. اما ممکن است بعد از مدتی ببینید که رتبه شما در موتورهای جستجو کم کم در حال کاهش رتبه خود است. این نشانه‌ای است که هشدار می‌دهد محتوایتان در آینده جایگاهش را از دست خواهد داد. دلیلش نیز این است که هر چند موضوع مقاله شما همیشگی است، اما متن محتوایتان همیشه سبز نیست. تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) برای رشد و بقاء هر وب‌سایت ضروری است.

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع محتوای همیشه سبز آشنا کنیم و اهمیت آن را توضیح دادیم. همچنین ایده‌هایی در اختیارتان قرار دادیم تا با کمک آن بتوانید محتوای سبز تولید کنید. در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، مطمئنا افراد زیادی در اینترنت به دنبال یافتن ایده هستند. «ایده‌هایی برای آشپزی»، «ایده برای کادو»، «بهترین ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی» و مواردی مشابه از جمله موضوعاتی جذاب برای تولید محتوای همیشه سبز می‌باشند. نمی‌توان گفت که این موضوعات مستقیما محتوای همیشه سبز هستند، اما اگر روی آن کار کنید در یک بازه از سال می‌تواند ترافیک قابل توجهی ایجاد کند. بررسی کنید در حوزه کاری شما چه رویداد مهمی است که سالیانه برگزار می‌شود، در خصوص این رویداد و مسائل پیرامون آن محتوا تولید کنید تا هر سال در یک چرخه از زمان ترافیک سایتتان به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

امروزه اکثر کاربران به دنبال تولید محتوا در توییتر هستند، چرا که این شبکه اجتماعی، فعالان زیادی من جمله افراد... رسیدن پاییز یک محتوا، می‌تواند زودتر یا دیرتر از سایر محتواها اتفاق بیفتد. برای مثال، مقاله مد بهار 99 نهایتاً می‌تواند 6 ماه اعتبار داشته باشد. در آخر با ورود مقاله مد تابستان و زمستان همان سال از دور خارج می‌شود. این در حالی است که در بازار نوسانی ایران، که شاهد تغییر روزانه و حتی ساعتی قیمت کالاها و بخصوص طلا و دلار هستیم. درگذشته انسان‌ها گمان می‌کردند که زمین مربعی شکل است و این را مبنای بسیاری از علوم خود قرار داده بودند.

اما قبل از این که به بحث دقیق در این خصوص بپردازیم‌، ابتدا لازم است تفاوت این دو را مشخص کنیم. تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را در رشد مهارت‌های شما به خوبی ایفا کنیم؛ برای دریافت مشاوره رایگان خرید دوره + تخفیف ویژه به ما پیام بدهید. قبل از این پرسش‌ها، اجازه دهید با یک تشبیه و مثال جالب، مفهوم Green Content را درک کنیم. برنامه نویس و مولف کتاب‌های صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ، دکترای سئو، امنیت تمام قوا در وردپرس، فراتر از استادی در میکروتیک، صفر تا صد سئو در وردپرس و ..

البته باید توجه داشته باشید که اول از همه هدف خود را از نوشتن مشخص کنید؛ چون ممکن است برخی سبک‌های محتوایی برای شرکت و کسب و کار شما یا وبلاگتان موثر عمل نکند. تا به اینجا با مفهوم محتوای سبز و غیر سبز، به همراه چگونگی تولید یک محتوای سبز آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم چند ایده ناب برای تولید محتوای همیشه سبز به شما معرفی کنیم. اگر میخواهید همیشه سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد، یا اینکه قصد دارید سفارش تولید محتوا بیشتری داشته باشید، باید سعی نمایید محتوایی که تولید میکنید محتوای فوق العاده ای باشد. این محتوا باید همیشه کارایی داشته و هرزمانی که کاربر به آن احتیاج داشت؛ بتواند نیازش را برطرف سازد. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با محتوای سبز آشنا کنیم. یک ایده دیگر برای تولید محتوای سبز، نوشتن چک لیستی است که برای تکمیل یک وظیفه به‌درد خواهد خورد.

علاوه بر این، بروزرسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند در رتبه بندی های SEO  سایت تان به شما کمک کند. مطالعات بسیاری در مورد اینکه تولید محتوای همیشه سبز میتواند رتبه SEO سایت را بهبود بخشد وجود دارد و بر این نکته تاکید دارد که محتوای همیشه سبز میتواند رتبه ی SEO سایت را افزایش دهد. پس زمانی که محتوای خود را بروز رسانی می کنید آن را طوری تغییر دهید که به یک محتوای جدید تبدیل شود. با این وجود، بهتر است از ابتدا محتوایی تولید کنید که نیازی به چنین تغییراتی نداشته باشید. مقاله‌ای با عنوان "چگونه وزن کم کنیم؟ " یک محتوای همیشه سبز است.

بنابراین میتوانید خطاهای رایج یک دستگاه خاص را به همراه راه حل آن پیدا کنید و در یک مقاله آنها را منتشر نمایید. اینکار میتواند افرادی که به دنبال رفع آن خطا هستند را به سمت سایتتان بکشاند و محتوای شما همیشه سبز خواهند ماند. سعی کنید محتوایی که تولید میکنید همواره برای افراد مبتدی کاربردی باشد. زیرا افراد متخصص، برای پیدا کردن پاسخ پرسش های خود، جستجوی کلی انجام نمیدهند. بنابراین اگر محتوای شما، محتوایی باشد که توضیحات مناسب برای افراد مبتدی ارائه کند میتواند یک محتوای همیشه سبز باقی بماند. قبل از شروع نوشتن یک محتوای همیشه سبز، باید بدانید که چه نوع محتوایی، محتوای همیشه سبز به حساب نمی‌آید.

به طور خلاصه، محتوای همیشه سبز، محتوایی است که همواره مناسب و مرتبط باشد و وابسته به زمان نباشد. این نوع محتوا حتی بعد از مدت زمانی طولانی از زمان انتشار همچنان محبوب هستند و برای سایت ترافیک می‌آورند. محتوای همیشه سبز همانطور که از اسمش مشخص است، محتوایی است که همواره برای مخاطب تازگی دارد. اصطلاح همیشه سبز ممکن است برای افراد بازاریاب کمی ناآشنا برسد، اما چیزی که همیشه سبز است یعنی همواره زنده و پایدار است و در شرایط مختلف نیز پایدار می‌ماند. اولین شرط برای اینکه یک محتوا همیشه سبز باشد، این است که موضوعی همیشه سبز داشته باشد.

مثل "همه آنچه که باید درباره قهوه بدانید." یا "تاریخچه استفاده از ماشین ظرفشویی". با اینکه این مقالات زمان گذشته را مورد مطالعه قرار می‌دهد، از آنجایی که با گذر زمان کاربرد آن‌ها ثابت باقی می‌ماند، محتوای همیشه سبز به شمار می‌روند. شما در محتوای همیشه سبز در مورد یک موضوع همیشه سبز می‌نویسید، اما می‌توانید از کلمات و لینک‌هایی استفاده کنید که مخاطب را به صفحات دیگر هدایت کند. به علاوه، محتوای همیشه سبز، نرخ پرش سایت را کاهش می‌دهد و کاربر مدت زمان بیشتری در سایت می‌ماند. محتوای همیشه سبز در هر زمان به سوال کاربران پاسخ می‌دهد، نیازشان را رفع می‌کند و ترافیک آن نسبتا برابر باقی می‌ماند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، ترافیک مربوط به محتواهای معمولی در یک بازه زمانی ممکن است به اوج برسد و سپس به‌مرور زمان زمانی که محتوا ارزش خود را از دست می‌دهد و به‌نوعی تاریخ آن به سر می‌رسد، کاهش می‌یابد.

این عبارت در دیجیتال مارکتینگ بسیار محبوب است و یکی از فاکتورهای مهم، برای موفقیت یک استراتژی محتوایی است. در این مقاله به این می‌پردازیم که محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانیم محتوای همیشه سبز تولید کنیم و چرا اصلآ همچین محتوایی باید بنویسیم. بسیاری از افرادی که زیر 18 سال سن دارند به دنبال یافتن بهترین شغل برای شروع زندگی کاری خود هستند. قبل تولید محتوای سبز باید به نکاتی دقت کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم. حالا نوبت شماست که مانند باغبانی توانا به باغ سبز سایت خود دستی بکشید و برای همیشه سبزنگه داشتن آن یک قدم بردارید. می‌توانید بعد از خواندن این مقاله به صفحه دوره آموزش تولید محتوا و سئو بروید تا ببینید تکنیک‌های به‌روزرسانی محتوا در عمل چه تاثیری دارند.

تصور کنید موضوعی را انتخاب کرده و در مورد آن محتوا تولید کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم تمامی این محتوا را به صورت یکجا منتشر نکرده و آن را تقسیم‌بندی کنید و در بازه‌های زمانی مشخص به مقاله اصلی متن اضافه کنید. همه ما دوست داریم تا با انتشار دانش خود با زبان رسمی به کاربران نشان دهیم که از تخصص کافی برخورداریم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در زمینه‌ای فعالیت دارید که افراد مبتدی نیز از سایت شما بازدید می‌کنند، نگارش متنی با زبان و بیان بسیار تخصصی می‌تواند حجم بالایی از ترافیک را از سایت شما خارج کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اشتراک گذاری دانش خود از بیانی ساده و شیوا استفاده کنید تا برای تمامی افراد قابل فهم باشد. تولید محتوا در مورد حیوانات خانگی همیشه با استقبال مواجه می‌شود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/