بررسی خودرو mvm 315 2021-03-28

بررسی مشخصات MVM 315 پلاس امکانات و آپشن های MVM 315 پلاس تهران خودرو

همچنین ام وی ام 315 پیش از نسخه فیس لیفت با مشکلاتی چون داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه مواجه بود که این مشکل در نسخه فیس لیفت حل شده است. در واقع شتاب اولیه این ماشین برای استفاده‌های شهری کافی است و در جاده هم میتواند تا حدودی راضی کننده باشد اما در سربالایی‌ها و سبقت‌گیری‌ها نباید توقع واکنش‌ سریعی از پدال گاز داشته باشید. البته قدرت و گشتاور 315 به نسبت ابعاد و وزن اتومبیل خیلی هم ضعیف نیست اما ضرائب سبک جعبه دنده، که در جهت پایین آوردن مصرف سوخت بدین شکل طراحی شده‌، از شتاب و کشش ماشین کاسته است.

ارزش خرید ام وی ام 315 هاچبک

ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315)[ویدیو معرفی MVM315 را تماشا کنید] جدید، موفق به دریافت چهار ستاره‌ی ایمنی از مجموع ۵ ستاره‌ی ایمنی در تست‌های تصادف موسسه‌ی چینی C-NCAP شده است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 امتیازات خودرو ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) را به تفکیک 77% در تصادفات کامل از روبه‌رو، 82% در تصادفاتی با زاویه‌ی ۴۰ درصد از روبه‌رو و 98% در تصادفات جانبی بررسی و نتیجه‌گیری کرده است. مدل داخلی خودروی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید از امکانات و تجهیزات ایمنی استانداردی از جمله دو کیسه‌ی هوای ایمنی جلو (برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در چرخ‌های عقب به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر استفاده می‌کند. البته برلیانس H220 هم با قیمت ارزانتر در نسخه دنده‌ای و یک ستاره ایمنی بالاتر میتواند انتخاب وسوسه کننده‌ای به حساب آید هرچند از نظر طراحی و آپشن همچنان ام‌وی‌ام 315 جدید دست برتر را در اختیار خواهد داشت. ام وی ام ۳۱۵ با تکیه بر فناوری‌های نوین و به‌روزرسانی‌های مداوم در طراحی فنی و امکانات رفاهی، سعی دارد تجربه‌ای متفاوت و مدرن از رانندگی را ارائه دهد.

معرفی مدل‌های مختلف ام وی ام ۳۱۵

این پیشرانه با آرایش چهار سیلندر خطی خود از ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که هر کدام از آن‌ها همراه با دومیل سوپاپ بالاسری (DOHC) طراحی شده‌اند که با احتراق بهتر و موثرتر سبب مصرف بهینه‌ی سوخت می‌شود. گشتاور خروجی از موتور در این مدل به کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. کمپانی Chery ادعا کرده است که ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) با کمک پیشرانه‌ی خود می‌تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برسد. خودرو ام وی ام 315 به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قدرتی معادل 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر تولید می‌کند. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شاید در ظاهر، قدرت این موتور در سطح خوبی قرار داشته باشد، اما در واقعیت چندان عملکرد خوبی را ارائه نمی‌دهد و این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 15 ثانیه طی می‌کند و کشش آن ضعیف است.

ام‌وی‌ام 315 جدید از چه امکاناتی بهره میبرد؟

تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است. این سبک طراحی پیش‌تر در ام‌وی‌ام X22 به کار گرفته شده بود و حالا در شباهت ظاهری بیشتر به برادر کراس اوور خود یعنی X22، در 315 پلاس نیز به کار رفته است. در نتیجه داشبرد و فرمان سه شاخه اسپرت کاملا جدید مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا، طراحی بسیار مدرن‌تر و زیباتری دارد که مخصوصا با تریم دو رنگ داخلی جلوه‌ای بسیار دلپذیرتر یافته است. نشانگرهای پشت فرمان از یک نمایشگر LCD به عنوان کامپیوتر سفری و دو نشانگر آنالوگ دوزنقه‌ای برای سرعت لحظه‌ای و دور موتور تشکیل شده است که در جهت خلاف یکدیگر حرکت می‌کنند. درنهایتخودروی ام وی ام ۳۱۵(MVM 315) از طراحی ساده و در عین حال مدرن برخوردار است که آن را به خودرویی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

برخلاف غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار پشت آن، دارای طراحی نسبتا اسپرت بوده و جایگاه عقربه های سرعت شمار و دور سنج به صورت شش ضلعی نامنتظم طراحی شده که در ایجاد حس اسپرت تاثیر بسزایی داشته است. به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، حضور خودروسازان چینی در ایران را باید به فال نیک گرفت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که ما از عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی در بازار خودروی کشور حمایت می‌کنیم؛ ... آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده.. ویدئوی زیر از کانال پدال به بررسی خودروی MVM 315 پرداخته و آن را با 206 و 207 مقایسه میکند.

۴٫ متریال بی‌کیفیت کابین داخلی MVM 315

البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. هنگامی که قطعه ای از این خودرو خراب شود یا به تعمیر افتد شما به سختی می توانید آن قطعه را در بازار پیدا کنید یا در صورت پیدا کردن آن را با قیمت گزاف خریداری خواهید کرد. خودروی ام وی ام ۳۱۵ با وزن ۱۲۱۰ کیلوگرم خودرویی سنگین به حساب می آید و قدرت موتور آن براب حمل چنین باری ضعیف محسوب می شود.

315H جدید تا سال 95 فقط در دو تیپ ساده و اسپرت فروخته می‌شد که تیپ «اسپرت» آن‌را می‌توان از تزیینات کرومی بدنه و داشتن کیت بدنه مشکی تشخیص داد. از سال 95 نیز عرضه تیپ ساده متوقف شد، ولی تیپ جدیدی به نام «اسپرت لاکچری» به 315H اضافه شد که به مانیتور لمسی (با نویگیشن و دوربین)، دکمه‌های کنترلی فرمان، بلوتوث و روکش چرم صندلی‌ها مجهز بود. تغییرات در نمای جانبی در ریم‌های آلومینیومی آلیاژی 15 اینچی با طراحی جدید و آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌ راهنما مستقل دیده می‌شود. سپر عقب 315 نیز در هماهنگی با نمای جلو خودرو دستخوش تغییرات ظاهری مشابه شده است و حالا با دربر گرفتن خط جانبی گلگیرهای عقب و استفاده از تزئینات کرومی و دفیوزر، در تناسب و هماهنگی کامل با نمای جلو خودرو است. نکته منفی اما مورد انتظار که در کابین بسیاری از خودروهای این رده قیمتی مشاهده می‌شود، استفاده از متریال پلاستیکی نسبتا بی‌کیفیت و ارزان قیمت در بخش‌های مختلف کابین نظیر داشبورد و پنل درب‌هاست که حس خوبی را برای سرنشینان در پی نخواهد داشت. با ورود به کابین MVM 315 و نظرافکندن به داشبورد این خودرو، متوجه حس وحال نسبتا اسپرت فضای داخلی آن خواهید شد.

تجهیزات، قیمت و رقبا

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است.

طراحی ام وی ام 315 جدید

این مهم به صورت از پیش تعیین شده و به منظور کاهش آسیب وارده به عابران پیاده به هنگام بروز حوادث ناگوار طراحی شده است و یک تغییر در راستای افزایش ایمنی به شمار می‌آید که در عین حال ظاهر جسورتر و خشن‌تری را به خودرو می‌بخشد. تغییرات ظاهری اعمال شده در جلو 315 جدید بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری پیاده شده و در عین حال بسیار جزئی است اما تاثیر خود را بر ظاهر این هاچ‌بک جدید به وضوح نمایان می‌کند. همچنین لازم به تاکید است که ساختار ستون‌ها و سقف خودرو به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان به هنگام بروز حوادث ناگوار تقویت شده است.

ام وی ام ۳۱۵ که با نام‌های چری A13 و چری فولوین ۲ نیز در بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. نسخه فیس‌لیفت آن نیز در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت. 315 پلاس با داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا فضای صندوقی برابر با 420 لیتر دارد که با خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40، این فضا تا رقم قابل توجه 1400 لیتر قابل افزایش است. به این ترتیب 315 پلاس نه تنها یک هاچ‌بک اقتصادی درون‌ شهری است بلکه از نظر فضای نشیمن و حمل بار داخلی از رقبای امروزی خود سرتر است.

به طور کلی طراحی ظاهری MVM 315 در برابر بهای پرداختی و با توجه به رقیبان اصلی این خودرو، قابل قبول بوده و می تواند نظر مثبت اقشار ضعیف‌تر جامعه را تا حدی به سوی خود جلب ‌نماید. همچنین استفاده از پلاستیک مشکی رنگ به همراه رگه های نقره‌ای در قسمت زیرین درب‌ها و نیز دور گلگیرها (به رنگ مشکی) جزو آن دسته از کلک‌هایی است که به منظور زیباتر جلوه دادن خودرو، امروزه در بسیاری از اتومبیل های هاچبک و کراس اوور چینی شاهد آن هستیم. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که بعد از انتخاب و بررسی خودرو باید اقدام به بررسی آن نمایید، مدت زمان باقی مانده از دفترچه بیمه شخص ثالث خودرو می باشد که حتما باید آنرا بررسی کنید و در زمان معین، اقدام به تمدید آن نمائید. با این وجود اگر شما آخرین مدل این خودرو که برای سال 99 می باشد را تصمیم به خرید دارید، باید حدودا نزدیک به 3 میلیون تومان برای آن هزینه کنید که این هزینه ثابت نیست و هر سال تغییر پیدا می کند و بهتر است قبل از خرید این بیمه نامه، با متخصصان در این زمینه مشورت کنید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است.

لکسوس LX 700h مدل 2025 به میدان آمد؛ مشخصات فنی و امکانات هیولای لوکس ژاپنی

بر روی سقف و جلوی آینه وسط یک مجموعه چراغ سه‌تایی قرار داشته که نور مناسبی را در تاریکی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. برخلاف ظاهر کوچک این ۳۱۵ درون کابین آن فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد. از نظر ایمنی نیز باید گفت ام‌وی‌ام ۳۱۵ به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای پیش کشنده برای تمام سرنشینان و دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است.

ولی نکته جالب توجه که در خصوص ۳۱۵ وجود دارد این است که اختلاف قیمت نمونه جدید آن با نمونه پیشین خیلی کم است. نسل قبل این خودرو ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت و این در حالی است که مدل جدید آن تنها با یک میلیون تومان افزایش به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. هر چند تاخیر کمی هنگام فشردن پدال گاز قابل لمس است که در حالت کلی باید عملکرد آن را خوب دانست.هدایت خودرو نیز به لطف فرمان نرمی که دارد خوب بوده و رانندگی با آن در کوچه‌های تنگ و پر از خودروی شهر تهران راحت است.

مصرف سوخت مناسب ام وی ام 315

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اینکه این خودرو را با رتبه اول تیپ هاچ بک جهان در سالیان قبل مقایسه کنیم کمی شرم آور هست علت هم به میزان توانایی های صنعت خودرو ایران برمیگردد.اگر عادلانه بخواهیم این خودرو را مقایسه کنیم به نظر بنده مزدا 121 ژاپن بهترین گزینه عادلانه هست. یکی از معایب این خودرو که مالکان آن را بسیار شاکی کرده است ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام رانندگی از داخل کابین است. به گونه ای که در هنگام حرکت گویی صدای ورزش باد چند برابر شده و از داخل کابین و داشبورد صدایی شنیده می شود. ام‌وی‌ام 315 موفق شده 4 ستاره موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) را بدست آورد که هرچند به ستاره‌های اروپایی نمیرسد اما برای این رده امتیاز قابل قبولی محسوب میشود هرچند رقبایی مثل برلیانس H220 از این موسسه 5 ستاره دریافت نموده‌اند و پژو 206 هم 4 ستاره اروپایی را در چنته دارد. وزن خالص این خودرو معادل ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن به طور ترکیبی برابر ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

همچنین قیمت خودروهای چینی نو و دست‌دوم با هم بسیار متفاوت است و مالکان آن‌ها برای فروش این خودرو با مشکل مواجه می‌شوند. از سایر معایب این خودرو می‌توان شتاب‌گیری و کشش ضعیف، غربیلک فرمان قدیمی و سیستم تهویه دستی اشاره کرد. اساسا خودروهای چینی در بازار ایران به امکانات رفاهی مناسب و متنوع شناخته می‌شوند. به همین دلیل خیلی نمی‌توانید روی امکانات رفاهی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. نمونه بارز این موضوع سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده ضعیف‌تر است.

نیروی تولیدی ۳۱۵ برای یک خودروی هاچ‌بک کاملاً مناسب بوده و نیازهای یک رانندگی درون شهری را کاملاً برآورده می‌کند. ام وی ام ۳۱۵، یکی از خودروهای هاچ‌بک اقتصادی موجود در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می‌شود. این مدل در سال‌های اخیر با تغییرات ظاهری و ارتقاء فنی همراه بوده تا بتواند همچنان به‌عنوان گزینه‌ای جذاب در بین خودروهای شهری مطرح باشد. قیمت ام وی ام ۳۱۵ آن را در رده‌ی خودروهای اقتصادی بازار قرار می‌دهد و برای سالیان متوالی، یکی از گزینه‌های پرفروش بازار ایران است. مدل‌های هاچبک و سدان ام وی ام ۳۱۵ توسط شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی محصولات چری در ایران) در سال ۹۱ روانه بازار کشورمان شد، اما ۳۱۵ سدان موفقیت چندانی نداشت و خیلی زود با بازار ایران خداحافظی کرد.

در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام ۳۱۵ نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. عموماً تیبا ۲ به عنوان یک خودروی اقتصادی با قیمت کمتری نسبت به ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه می‌شود. این موضوع ممکن است برای خریداران مقرون‌به‌صرفه از اهمیت بالایی برخوردار باشد. دیجی کارشاپ مجموعه ای آنلاین و فعال در زمینه فروش انواع مختلف قطعات خودروهای کمپانی چری مانند خودرو 315 است. شما می توانید لوازم یدکی این خودرو را با کیفیت اصلی و قیمت مناسب از دیجی کارشاپ خریداری کنید .

برای رفع مشکل دید در نقاط کور هنگام حرکت با دنده عقب، سازندگان ام‌وی‌ام ۳۱۵ سنسورهایی را در نمای عقب آن قرار داده‌اند تا رانندگی و به خصوص پارک کردن با آن راحت‌تر شود. در نهایت باید گفت ۳۱۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶٫۵ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای یک خودروی هاچ‌بک رقم مناسبی است و آن را در رده خودروهای کم مصرف قرار می‌دهد. البته جعبه دنده 315 داستان مفصلی دارد؛ در نسخه‌های اولیه (قبل از فیس لیفت) مالکان از مشکلات دسیک و صفحه کلاچ که در ترافیک و سربالایی دچار مشکل میشد، به ستوه آمده بودند؛ این مشکل تا حدی جدی بود که در نهایت به بدنامی و بدفروشی این محصول در بازار دست دوم‌ها منتهی شد.

ایجاد تنوع و ارائه نسخه‌های فیس لیفت شده و نوین محصولات چری در بازار ایران از همان ابتدا از مهم‌ترین وجه تمایز‌های شرکت مدیران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی بوده است. در نتیجه نسل سوم 315 با نام 315 پلاس در حالی روانه بازار شده است که رقبای آن از سایر خودروسازی‌های وطنی، طی یک یا دو دهه گذشته دستخوش هیچ تغییرات ظاهری و فنی بارزی نشده‌اند. زیر کاپوت ام‌وی‌ام ۳۱۵ یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ قرار گرفته که ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه ۱٫۵ لیتری قادر به تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به کمک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل شده و این خودروی ۱٫۲ تنی را به حرکت درمی‌آورد.

علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با پژو ۲۰۶ کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. از نظر فنی، ام‌وی‌ام ۳۱۵ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی یا اتوماتیک است که قدرت مناسبی برای حرکت در شرایط شهری و جاده‌های بین‌شهری ارائه می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای افرادی باشد که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت هستند.

شرکت مدیران خودرو برای فروش بیشتر، نسخه ام وی ام 315 اسپورت را در سال گذشته تولید و در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کرد. این مدل دارای پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف بوده و نمای ظاهری خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. در مجموعه خودرو ام وی ام 315 ظاهر ساده‌ای دارد که البته با اندکی تغییرات وضعیت آن بهتر از قبل شده است. البته هنوز هم پژو 206 و برادر فیس‌لیفت شده‌اش یعنی 206 پلاس یا همان 207i حضور پررنگی در بازارمان دارند اما چند سالی است که در این رده قیمتی، رقیبی بنام ام‌وی‌ام 315 در مقابل گربه فرانسوی قد علم کرده. با این حال، فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به 315 جدید دارد.بعد از عرضه ام وی ام 315 توسط مدیران خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو به نام ام وی ام 315 پلاس عرضه شد.

اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا می‌توان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام 315 مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا می‌توان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام ۳۱۵ بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید. رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیم‌گیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین دعوت می‌کنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ ذکر می‌کنیم، توجه نمایید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است.

حضور برخی خطوط طراحی که با زوایای نسبتا تیز به یکدیگر پیوسته اند، این حس را تقویت خواهد کرد. نمای روبروی این خودرو پس از آنکه مورد فیس قرار گرفت، از شِمای زیباتری برخوردار شده است. در نسخه‌ فیس لیفت، چراغ های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای سایز نسبتا مناسبی هستند. البته خاص بودن نه به آن معنایی که در ذهن شماست بلکه بیشتر از جهت رده قیمتی که در آن حضور دارد. حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود.

کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام ۳۱۵ از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگ‌های سایر ۱۵ اینچ با ۱۰ پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند.

این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ ۳۱۵ نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند.

طول این خودرو هاچ بک فقط 4 متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از این حیث نسبت به پژو 206 در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام 315 فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جاده‌های ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود. هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام ۳۱۵، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. رنگ بندی ام وی ام 315 نسبت به سایر خودرها تفاوت آنچنانی ندارد چرا که این خودرو در رنگ های سفید، مشکیف خاکستری، قرمز و آبی به بازار ایران عرضه شده است و تنوع رنگی به نسبت قابل قبولی دارد.

یکی از مهم ترین معایب خودرو ام وی ام ۳۱۵ استفاده از متریال با کیفیت پایین در ساخت آن است. البته لازم به ذکر است پس از انجام تغییرات و فیس لیفت مدیران خودرو تلاش زیادی برای بهبود کیفیت متریال ساخت این خودرو کرده است و کیفیت تا حدودی بهتر شده است اما می توان گفت که هنوز هم این خودرو از کیفیت و متریال مرغوبی برخوردار نیست. 315 که در نسخه سدان هم به تولید رسیده بود، امروز سومین نسل خود را بر خط تولید شرکت مدیران خودرو و بازار کشور تجربه می‌کند و بیش از هر زمان دیگری در بازار ایران جا افتاده است. مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچ‌‌بک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند. این خودرو با افزوده شدن به سبد هاچ‌بک‌های کشور، بازاری که نزدیک به یک دهه بدون تحرک و تنوع بود را به چالش کشید و رنگ و لعاب جدیدی به این سبد محبوب تولید داخل داد. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد.

فیس لیفت دوم این هاچبک از سال ۹۴ تا ۹۹ در تیپ‌های ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به دست مشتریان رسید که تفاوت‌های خیلی کمی با هم دارند. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید که در بازار چین با نام Chery Fulwin 2 شناخته می‌شود، مدتی است پای خود را به بازار ایران باز کرده تا رقیبی جدی برای خودروهای کلاس هاچ‌بک شهری از جمله پژو ۲۰۶ باشد. اما نگاهی به قیمت پایین‌تر و امکانات تقریباً مشابه آن نسبت به سایر خودروهای هاچ‌بک داخلی، می‌تواند آن را در رقابت سنگین خودروهای این کلاس که در میان آن‌ها مدل بسیار محبوب پژو ۲۰۶ قرار دارد، امیدوار کند. ام وی ام 315 (MVM 315) یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران خودرو است که در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار ایران عرضه می‌شود.

{

ام‌وی‌ام 315 پلاس، پرآپشن و اقتصادی از مدیران خودرو

|}

بنابراین می توان گفت که این خودرو از ریگر خودروهای کمپانی چری قوی تر بوده و با خودرو پژو تی یو فایو برابری می کند. راستی نمونه صندوقدار 315 هم تا سال 1396 در بازار عرضه میشد اما آن مدل بدلیل عدم هماهنگی در طراحی، چندان مورد استقبال مشتریال قرار نگرفت و خیلی زود از خط تولید خارج گشت. داشبورد ام وی ام 315 با طراحی ساده و کاربردی، نمایشگر لمسی هفت اینچی مجهز به ناوبری فارسی، سیستم مالتی‌مدیا با MP3، USB و بلوتوث، و کنترل صوتی روی فرمان را شامل می‌شود. ام وی ام 315 در طول دوران فعالیت خود در ایران، با خودروهای مختلفی به رقابت پرداخته است. اصلی‌ترین رقیب این خودرو پژو 206 تیپ 5 بوده است اما مدیران خودرو کوشید با مجهز کردن محصول خود، سطح فنی ام وی ام 315 را در نسل دوم ارتقا دهد. در کل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.

ام وی ام 315 در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید می‌شد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه می‌کند. کابین ام‌وی‌ام 315 جدید نسبت به مدل قبلی تغییرات اساسی را تجربه کرده و حالا با چیدمانی کاملاً متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش رویمان قرار داده است. بگذریم؛ در هر صورت میتوان از کابین 315 جدید به عنوان یکی از زیباترین‌های این رده قیمتی یاد کرد. ام‌وی‌ام ۳۱۵، به‌عنوان یکی از خودروهای قدیمی شرکت مدیران خودرو، از سال ۱۳۹۱ در بازار ایران عرضه شد و به مرور تغییرات متعددی را تجربه کرد. در طول سال‌ها، تیپ‌های جدیدی مانند اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت نیز عرضه شدند که با افزودن آپشن‌هایی نظیر مانیتور لمسی، بلوتوث و سیستم پخش پیشرفته، تجربه رانندگی بهتری را فراهم کردند.

در یک نگاه کلی، خرید ام وی ام ۳۱۵ با امکاناتی مانند رینگ اسپرت آلومینیومی، کیت اسپرت بدنه، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، بالابر برقی پنجره‌های جلو و عقب، و گرم‌کن شیشه عقب همراه خواهد بود. MVM 315 جدید با استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی طراحی شده است که با بهره‌گیری از فناوری DOHC و استفاده از ۱۶ سوپاپ، راندمان احتراق را بهبود می‌بخشد. این پیشرانه قادر است تا ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاور آن در ۴۵۰۰ دور در دقیقه به ۱۴۰ نیوتن‌متر برسد؛ ارقامی که برای استفاده روزمره در محیط‌های شهری و جاده‌های معمولی کافی تلقی می‌شوند. اما در قسمت جلویی خودرو حجم تغییرات بیشتر است طوری‌که 315H جدید با سپر، جلوپنجره و چراغ‌های تازه‌اش حالا ظاهر مدرن‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده. در کابین نیز همه چیز تغییر کرده است؛ از داشبورد و کنسول مرکزی بگیرید تا صفحه کیلومتر، فرمان و حتی اهرم دنده.

در کل، تیبا ۲ با ویژگی‌های خود به عنوان یک خودروی اقتصادی و عملکردی برای خانواده‌ها و جوانان در نظر گرفته می‌شود. با وجود این که این خودرو در نسخه فیس لیفت دچار تغییرات بسیاری شده است اما این ترمزها هیچ تغییری نداشته اند و از اول تا به امروز با این خودرو همراه بوده اند. استفاده از این نوع ترمز برای خودرو ام وی ام ۳۱۵ باعث به وجود آمدن ایمنی متوسطی برای این خودرو شده است. هرچند باز هم وضعیت جای پای سرنشینان عقب در این محصول از پژو 206SD بهتر است. این محصول به یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است که کنترل دقیق‌تر راننده بر تغییر دنده‌ها را فراهم می‌کند؛ البته مدل‌هایی از این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز تولید می‌شود.

اگرچه پیشرانه نه‌چندان توانمند این محصول برای محیط‌های شهری مناسب است اما باتوجه به اتاق بزرگ و وزن بالای این محصول خانوادگی نباید توقع یک ماشین تیز و تند را از آن داشته باشیم. با توجه به توقف تولید این خودرو، خرید ام وی ام ۳۱۵ را کم‌وبیش می‌توان در پلتفرم‌های فروش خودروهای دست‌دوم دنبال کرد. ترمزهای کاسه‌ای عقب از نسل اول ام وی ام ۳۱۵ تاکنون همراه این خودرو بوده‌اند و با وجود تغییر نسل و عرضه نسخه فیس‌لیفت، وضعیت آن‌ها تغییری نکرده است. استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب ام وی ام ۳۱۵ پلاس سبب شده تا این خودرو همچنان از نظر ایمنی در شرایط متوسطی قرار گیرد، حال آن‌که مدیران خودرو این محصول را با پسوند پلاس و به عنوان محصول جدید روانه بازار کرده است.

طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام ۳۱۵ فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، با طراحی ظاهری اسپرت و مدرن خود توجه‌ها را به خود جلب کرده است. ویژگی‌هایی نظیر داشتن چراغ‌های زاویه‌دار، خطوط تیز و بدنه کاملا متناسب، به این هاچ‌بک شهری نمایی تهاجمی و جذاب بخشیده‌ است.

{

دید عقب ضعیف

|}

سیستم‌های ایمنی سرقت در ام وی ام ۳۱۵ شامل ایموبلایزر، قفل مرکزی و دزدگیر هوشمند هستند. ایموبلایزر با کدگذاری کلید، از روشن شدن خودرو با کلیدهای تقلبی جلوگیری می‌کند. دزدگیر و قفل مرکزی نیز با سنسورهای حرکتی و ضربه، هرگونه تلاش برای ورود غیرمجاز را شناسایی کرده و هشدار می‌دهند. در ام وی ام ۳۱۵ جدید، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو درنظر گرفته شده است و با ایجاد یک بالشت نرم، از برخورد مستقیم بدن سرنشینان با اجزای سخت خودرو جلوگیری می‌کنند. در کنار آن، کمربندهای سه نقطه‌ای به نگه داشتن صحیح سرنشینان و توزیع یکنواخت نیروهای وارد بر بدن کمک می‌کنند.

این خودرو در کمپانی خودروسازی چری (Chery) کشور چین ساخته شده و در کشورمان نیز توسط کمپانی خودروسازی مدیران‌خودرو (MVM) مونتاژ می‌شود. خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است. ام وی ام 315 با نام چری فالوین 2 در بازارهای جهانی شناخته می‌شود و نخستین بار در سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفت. این خودرو از سال 1391 در بازار ایران عرضه شد و شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کرد.

در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های پژو ۲۰۷، جک j4، دنا پلاس اتومات، جک j5 و … میباشد.ارزش خریداین خودرو در بازار کمی قیمت بالایی دارد که در صورت ارزانتر بودن، ارزش خرید بالاتری را خواهد داشت. دارای امکانات ایمنی مناسب، شامل کیسه‌های هوا و سیستم‌های ترمز ABS است که به افزایش امنیت سرنشینان کمک می‌کند.

اما ترس اکثر خریداران این خودروها، هزینه استهلاک می باشد که در این گزارش بصورت کامل به بررسی خودرو ام وی ام 315 پرداخته ایم. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام 315 به این شرایط عادت خواهید کرد. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام ۳۱۵ با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام ۳۱۵ یعنی پژو ۲۰۶ و لیفان ایکس ۵۰ نیز وجود دارد. ام وی ام ۳۱۵ پلاس پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵ نیو، در نهایت، در سال ۱۳۹۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ عرضه شد.ام وی ام ۳۱۵ پلاس از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شد که نسبت به قبل خود بهتر شد و فقط هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.در ادامه به بررسی مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس میپردازیم. همچنین، با وجود قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، تیبا ۲ در کنار امکانات اولیه، ایمنی قابل قبولی را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند برای خریداران حائز اهمیت باشد.

از این رو می‌توان از تجهیزات مدل اکسلنت که یک مدل فول آپشن محسوب می‌شود به نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سنسور دنده عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی، ناوبری، دوربین دید عقب، کیت اسپورت بدنه و بلوتوث اشاره کرد. از سویی قیمت این خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده و اکنون به جای خرید آن می‌توان خودروهای به‌روز‌تری را خریداری کرد. خودروهایی نظیر رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان رقیب‌های اصلی ام وی ام 315 شناخته می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با قیمت پرداختی برای این خودرو، دنا پلاس را انتخاب کنند. زمانی که ام‌وی‌ام ۳۱۵ برای اولین بار وارد کشورمان شد به دلیل ظاهر زیبایی که داشت خیلی زود توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و عرصه را برای پژو ۲۰۶ تنگ‌تر از قبل کند. با این که پژو ۲۰۶ چندین سال است با همان طراحی اولیه خود در کشورمان تولید می‌شود اما شرکت مدیران‌خودرو تنها پس از گذشت مدت کوتاه نسخه بروز شده ام‌وی‌ام ۳۱۵ را با ظاهری جدید جایگزین مدل پیشین خود کرده است.

در ۳۱۵ جدید رینگ‌ها نیز شاهد تغییراتی بوده‌اند و در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی با طراحی جدید استفاده شده است. در نمای عقب مدل‌ هاچ‌بک این خودرو تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته و در این بخش از چراغ‌های عقبِ مجهز به لامپ‌های LED و هالوژن و چراغ‌های مه‌شکن بر روی سپر عقب استفاده شده است. در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عقب دو تکه استفاده شده که قسمتی از آن بر روی درب صندوق بار قرار داشته و قسمت دیگر آن بر روی گلگیر سوار شده است. این چراغ‌ها حالت برجسته‌ای دارند که از نظر بصری خیلی بهتر از نمونه‌های قبلی هستند. یکی دیگر از قسمت‌های جالب توجه در طراحی بدنه این خودرو لبه درب صندوق بار آن است که دارای یک برجستگی ملایم بوده که در زیبایی ظاهر این خودرو بی‌تاثیر نیست.


خودرو mvm شرایطی