Grosjean شکاک سابق پس از زنده ماندن در سقوط ، هاله را ستایش می کند

دسته‌بندی نشده | No comments


از ابیشک تاکل

ماناما (رویترز) – رومن گروسژان اعتراف کرد که نوار محافظ هاله جان او را در یک حادثه آتش سوزی نجات داد که ماشین او را در دامان افتتاحیه مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 بحرین به دو قسمت پاره کرد.

هاس فرانسوی پس از بیرون آمدن از پیست با سرعت زیاد موانع را شکست ، زیرا شدت ضربه ماشین را به دو نیم کرد و آن را به آتش کشید.

گروسژان که از حادثه کوهنوردی و لنگش لنگان شده بود ، به طرز معجزه آسایی تنها با سوختگی دستانش فرار کرد و یک شب در بیمارستان مجاور تحت معالجه قرار گرفت.

34 ساله که در باند پیچیده بود اما صورتش لبخند می زد ، از تخت بیمارستان در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد ، گفت: “سلام به همه ، من فقط می خواستم بگویم خوبم ، خوب ، خوب”.

“من چند سال پیش هاله نبودم ، اما فکر می کنم این بزرگترین چیزی است که ما به فرمول یک آورده ایم و بدون آن امروز نمی توانم با شما صحبت کنم.”

فرمول 1 در سال 2018 هاله را که یک ساختار سه مرحله ای تیتانیومی بالای جلوی کابین خلبان است و برای محافظت از سر رانندگان در برابر بقایای پرواز طراحی شده بود ، معرفی کرد و در ابتدا جنجال ایجاد کرد.

گروژژان که بدون قرارداد است و احتمالاً در پایان سال فرمول یک را ترک خواهد کرد ، یکی از کسانی بود که در آن زمان با او مخالفت کرد و روز معرفی معرفی خود را “روز غم انگیزی” برای این ورزش خواند.

روز یکشنبه ، قدردانی او از وجودش توسط دیگران در این ورزش تکرار شد.

راس براون مدیر اتومبیلرانی فرمول یک گفت: “بدون شک هاله عاملی است که باعث نجات روز و نجات رومین شد.”

“در آن زمان در مورد معرفی آن بحث و جدال زیادی وجود داشت و من فکر نمی کنم اکنون کسی بتواند در صحت آن شک کند. امروز این یک ناجی زندگی بود.

براون در گفتگو با Sky Sports گفت: “ما قطعاً باید از تمام وقایع رخ داده تحلیل بسیار کاملی انجام دهیم ، زیرا موارد زیادی وجود داشت که نباید اتفاق می افتاد.”

“آتش نگران کننده بود ، شکاف سد هشدار دهنده بود.

“من فکر می کنم نکات مثبت ایمنی ماشین است و این چیزی است که امروز بر ما غلبه کرده است.”

گذشته خطرناک تر F1

براون گفت که جداسازی موانع مشکلی از گذشته بسیار خطرناک فرمول یک است “و معمولاً به نتیجه مهلکی منجر می شود”.

براون گفت که این ورزش سالها چنین آتش سوزی را ندیده است ، اگرچه سلولهای سوختی “بسیار قدرتمند” ساخته شده اند و احتمال می دهد که این امر به دلیل قطع اتصال باشد.

“به نظر می رسید یک آتش سوزی بزرگ است ، اما این اتومبیل ها در این مرحله 100 کیلوگرم سوخت حمل می کنند. من فکر می کنم اگر آنها 100 کیلوگرم را بالا می بردند ، ما یک آتش سوزی عظیم داشتیم. برای من ، این آتش سوزی چند کیلوگرم سوخت بود.”

دیمون هیل ، قهرمان جهان در سال 1996 ، گفت که او از آنچه دیده است “دلسرد شده است” و این یک معجزه بود که گروسژان ، پدر سه فرزند ، زنده بود.

لوئیس همیلتون ، قهرمان هفت بار جهان ، برنده مسابقه مرسدس ، نیز از کارایی هاله سپاسگزار بود.

وی گفت: “من سپاسگزارم كه مانع سر وی یا هر چیز دیگری را قطع نكرد. این می توانست خیلی بدتر باشد.”

کریستین هورنر ، رئیس تیم ردبول موافقت کرد: “وحشتناک. حادثه ای مانند این ، من نمی توانستم ببینم که راننده ای از آن خارج شده است.”

“كاملاً به FIA. برای اینكه یك ماشین از این راه از سد فولاد عبور كند و راننده با آتش سوزی و هر چیز دیگری زنده بماند ، این همه به كار آنها برمی گردد.

“شما همیشه در این کار یاد می گیرید ، نه فقط سریعتر پیش می روید.

“رومن گروژین امشب جوانی بسیار بسیار خوشحال است.”

همیلتون همچنین به تیم مارشال ها و وسایل نقلیه پزشکی وام پرداخت کرد ، اولین نفر در محل.

وی گفت: “این كار شگفت انگیزی است كه FIA انجام داده است. مارشال ها قهرمانانی هستند كه مجبور نیستند هر آخر هفته بیرون برویم ، این افراد برای محافظت از ما در آنجا هستند و از آنچه می كنند واقعاً شگفت آور هستند.”

(گزارش توسط Abhishek Takle و Alan Baldwin ، ویرایش Clare Fallon)


منبع: pen-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>