Brawn رسمی F1 می گوید “همه چیز از راه های غیر قابل پیش بینی شکست خورد” در Grosjean Crash

دسته‌بندی نشده | No comments


عکس: استخر – گتی ایماژ

از Autoweek

  • راس براون مدیر عامل F1 از شکستن موانع و وجود یک گلوله آتش تعجب کرد.

  • راننده F1 رومن گروسژان از ناحیه پشت بازو دچار سوختگی شد و برای دومین روز در بحرین بستری شد.

  • در کمتر از یک دقیقه نیروهای ایمنی F1 در محل حضور داشتند و گروسژان به طور معجزه آسایی در 28 ثانیه از ماشین پیاده شد.

راس براون مدیرعامل فرمول یک نسبت به سیستم های ایمنی انتقاد کرده است که روز یکشنبه در سقوط آتشین رومین گروسژان در اولین دور مسابقات جایزه بزرگ F1 بحرین از کار افتاد.

در حالی که براون برای نجات جان خلبان تیم Haas F1 تیم سریع از کارکنان ایمنی و دستگاه ایمنی هاله تعریف و تمجید کرد ، او همچنین به دنبال پاسخ س questionsالاتی بود که در ماه های آینده توسط F1 و FIA پاسخ داده خواهد شد.

براون در مصاحبه تلویزیونی با تلویزیون اسکای پس از مسابقه گفت: “بدون شک ما باید یک تجزیه و تحلیل بسیار دقیق از همه وقایع رخ داده انجام دهیم ، زیرا موارد زیادی وجود داشت که نباید اتفاق می افتاد.” “آتش سوزی نگران کننده بود ، جداسازی موانع هشدار دهنده بود. من فکر می کنم نکات مثبت ایمنی ماشین بود و همین باعث جذب امروز ما شد.”

براون گفت که از خرابی مانع ، که شکافت و اجازه داد ماشین گروژین نفوذ کند ، شگفت زده شد. از طرف دیگر ، اگر اتومبیل گروژان از مانع نفوذ نمی کرد ، او می توانست در طی جهنم در حال تکامل در ماشین محبوس شود.

همانطور که مشخص شد ، گروسژان موفق شد در 28 ثانیه خود را آزاد کند و از ماشین پیاده شود. گروسژان به دلیل سوختگی پشت هر دو دست در بحرین بستری شد.

براون گفت: “شکستن موانع سال ها پیش یک مشکل کلاسیک بود.” “معمولاً این به پایان مهلکی منجر می شود. بدون شک هاله عاملی است که روز را نجات داد. او رومن را نجات داد.

عکس: Dan Istitene - فرمول 1 - گتی ایماژ
عکس: Dan Istitene – فرمول 1 – گتی ایماژ

“اگر به یاد داشته باشید ، در آن زمان بحث و جدال زیادی در مورد مقدمه (هاله) وجود داشت و من فکر نمی کنم که اکنون ، خصوصاً بعد از امروز ، (کسی) بتواند در صحت آن شک کند و ارزش آن را کم کند. او ناجی بود. “

براون اضافه کرد که علاقه مند است بار نهایی نیرو را در سقوط ببیند.

وی گفت: “من فکر می کنم مقدار زیادی گرم نیز وجود داشت.” “ما باید ببینیم که چگونه همه چیز خراب شد ، زیرا همه چیز برای پیشرفت در کار طراحی شده است. اما در یک فاجعه فاجعه بار ، همه چیز به وضوح به روشی پیش بینی نشده شکست خورد. ظاهرا ماشین از هم پاشید.

“ما یک آتش سوزی داشتیم ، چیزی که مدتهاست که آن را نداریم. با پیل های سوختی فوق العاده قوی ، من گمان می کنم که از یک اتصال قطع شده باشد. ما باید آن را بررسی کنیم. با کمال تعجب ، به نظر می رسید مانند یک آتش سوزی بزرگ ، اما این ماشین ها 100 کیلوگرم وزن دارند سوخت در این مرحله. من فکر می کنم اگر ما 100 کیلوگرم افزایش می دادیم ، یک آتش سوزی گسترده داشتیم. بنابراین ، برای من ، این آتش سوزی چند کیلوگرم سوخت بود ، نه 100 کیلوگرم. “

مقامات این هفته داده های بیشتری را بررسی خواهند کرد ، زیرا این مجموعه به عنوان بخشی از یک فصل دو هفته ای در مورد این ورزش ، این هفته دوباره در بحرین پخش می شود.

براون گفت: “مطمئناً كنترل بسیار دقیق بین الان و مسابقه بعدی وجود خواهد داشت.” “هر اطلاعاتی که بتوانیم بین الان و مسابقه بعدی جمع آوری کنیم ، ما این کار را انجام خواهیم داد و من مطمئن هستم که اقدامی انجام می شود که باید انجام شود. این چیزی است که ما مدت زمان زیادی است شاهد آن نیستیم. استانداردهای ایمنی در این زنجیره ها استثنایی هستند ، اما امروز چیزی را دیدیم که پیش بینی نمی کردیم. “

رانندگان پس از سقوط از حفره های مانیتور خود در دوره پرچم قرمز ، که بیش از یک ساعت مسابقه را متوقف کرد ، مشاهده کردند. به هر حال حداقل اکثر رانندگان.

سباستین وتل از Ferrari گفت: “من به تصاویر زیادی نگاه نکردم ، زیرا واقعاً نمی خواستم.” “نکته اصلی این است که او فرار کرده است. من نمی دانم چگونه صادقانه بگویم. اما بدیهی است که گاردریل نباید اینگونه شکست بخورد.

وی افزود: “خوب است كه اتومبیل ها نسبت به گذشته ایمن ترند ، اما ریل ایمنی نباید خراب شود و ماشین نباید از این طریق مشتعل شود. احتیاط های زیادی وجود دارد كه باعث احتراق نشود. در آنجا اتفاق افتاده است. گفتن در این مرحله دشوار است ، اما نکته اصلی این است که او فرار کرد. “

در مورد سرخیو پرز ، که قبل از بیرون آمدن موتور Racing Point خود با چهار دور برای سکو می جنگید ، این سانحه مسابقه را در چشم انداز قرار داد.

پرز گفت: “وقتی مجبور شدم بازنشسته شوم ، این یک ضربه بزرگ شخصی بود ، اما بعد از اتفاقی که امروز افتاد ، شما واقعاً همه چیز را در چشم انداز قرار دادید.” “برای من ، یک سکو کمتر ، یک سکو بیشتر. مهم نیست. مهمترین چیز برای روز این است که رومن همراه باشد.

“ما باید ببینیم که از نظر ایمنی چه مواردی را باید بهبود دهیم ، زیرا نمی خواهیم چنین حوادثی را ببینیم.”

همیلتون با شکست دادن نایب قهرمان ردبول ، ماکس ورستاپن و مقام سوم الکس آلبون ، در 95مین دوره رقابت شغلی خود پیروز شد. این مسابقه پس از توقف ماشین پرز در پیست با چهار دور در زیر ماشین ایمن به پایان رسید. پرز در زمان خرابی موتور در بین سه تیم برتر قرار داشت.

جایزه بزرگ F1 بحرین

نتایج نهایی

(مسابقه زیر ماشین ایمن خاتمه یافت)

  1. لویی همیلتون ، مرسدس ، 57 دور

  2. ماکس ورستاپن ، ردبول ، 1+ ثانیه

  3. الکس آلبون ، ردبول ، +8.0 ثانیه

  4. لاندو نوریس ، مک لارن ، +11.3 ثانیه

  5. کارلوس ساینز ، مک لارن ، +11.7 ثانیه

  6. پیر گسلی ، AlphaTauri ، +11.9 ثانیه

  7. دانیل ریکیاردو ، رنو ، +19.3 ثانیه.

  8. والتری بوتاس ، مرسدس ، +19.6 ثانیه

  9. Esteban Ocon ، رنو ، +22.8 ثانیه.

  10. چارلز لکلرک ، فراری ، دور اول

  11. جورج راسل ، ویلیامز ، دور اول

  12. سباستین وتل ، فراری ، 1 دور

  13. نیکلاس لطیفی ، ویلیامز ، دور اول

  14. کیمی رایکونن ، آلفارومئو ، دور اول

  15. آنتونیو جیووینازی ، آلفارومئو ، دور اول

  16. کوین مگنوسن ، هاس ، دور اول

  17. سرخیو پرز ، ریسینگ پوینت ، 4 دور

  18. لنس استرول ، ریسینگ پوینت ، 55 دور

  19. رومین گروسژان ، هاس ، 57 دور

رومین گروسژان را برای فرار بزرگ خود از گلوله آتشین در بحرین برای همیشه به یادگار خواهیم گذاشت. آیا این باورنکردنی ترین نتیجه بود یا چه؟ مکالمه را در بخش نظرات زیر وارد کنید.


منبع: pen-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>