5 ویتامین برای افزودن به رژیم غذایی برای داشتن پوستی سالم و درخشان

 

زیبایی از درون شروع می شود. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در ظاهر پوست شما ایجاد می کند و افزودن ویتامین های خاص به رژیم غذایی می تواند به طور چشمگیری ظاهر و احساس پوست شما را تغییر دهد.

بسیاری از ویتامین‌ها را می‌توان به صورت موضعی با کرم‌ها و سرم‌ها روی پوست استفاده کرد – اما مصرف خوراکی ویتامین‌ها، چه از طریق رژیم غذایی یا به شکل مکمل‌ها، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جادوی خود را در تمام بدن شما به جای فقط روی صورت شما اعمال کنند.

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان، در اینجا ویتامین هایی وجود دارد که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی حاوی ویتامین D

اگرچه بدن شما می تواند ویتامین D را پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید کند، اما این ممکن است برای پوست شما بهترین نباشد. غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی های چرب و شیر غنی شده است.

ویتامین دی

ویتامین D به دلیل توانایی بدن ما در تولید آن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اغلب ویتامین آفتاب نامیده می شود. با این حال، قرار گرفتن در معرض نور خورشید با خطرات دیگری برای پوست شما همراه است، از جمله پیری زودرس، لکه های خورشیدی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست – بنابراین بهترین راه برای دریافت ویتامین D کافی چیست؟

ویتامین D یک هورمون محلول در چربی است که در ماهی های چرب و لبنیات یافت می شود – و به لطف خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن، برای آکنه و پوست قرمز و ملتهب عالی است. علیرغم فواید زیادی که برای سلامتی و پوست دارد، کمبود ویتامین D یکی از شایع ترین کمبودهای تغذیه ای در سراسر جهان است.[1]

چه چیزی ویتامین D را بسیار خاص می کند؟ نشان داده شده است که از پوست در برابر پیری محافظت می کند، به طوری که بیماران با سطوح بالای ویتامین D DNA را نشان می دهند که معادل پنج سال جوان تر از افرادی است که سطوح پایین تری دارند.[2] افراد مبتلا به آکنه همچنین احتمالا ویتامین D کمتری در سیستم خود دارند – و مکمل ویتامین D می تواند پوست آنها را بهبود بخشد.[3]

حتما بخوانید:
Deschawn Watson ، Will Fuller بر شیرهای شکرگذاری تسلط دارند

کجا آن را پیدا کنیم: ماهی سالمون، ماهی تن، آب پرتقال، شیر و قارچ.

غذاهای سرشار از ویتامین C

وقتی صحبت از ویتامین C می شود، بیشتر مردم به میوه های مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت، کیوی و لیمو فکر می کنند. در حالی که مرکبات در واقع منبع عالی ویتامین C است، می توانید آن را از فلفل دلمه ای، فلفل چیلی، توت فرنگی، اسفناج و بروکلی نیز دریافت کنید.

ویتامین سی

احتمالاً از قبل ویتامین C در رژیم غذایی تان مفید است – اما با توجه به اینکه این ویتامین می تواند در مورد پوست شما چقدر موثر باشد، استدلال قوی برای افزودن ویتامین C از طریق مکمل ها یا غذاهای خاص وجود دارد.

ویتامین C با فهرست کاملی از فواید لباسشویی برای پوست شما همراه است، از جمله روشن شدن و کاهش قرمزی، کاهش ظاهر حلقه های زیر چشم، کاهش پرپیگمانتاسیون، و موارد دیگر.[4]

ویتامین C همچنین ممکن است تولید کلاژن را تقویت کند – ایده آل برای ضد پیری. کلاژن ظاهر افتادگی یا شلی پوست را کاهش می دهد و خطوط ظریف و چین و چروک را کاهش می دهد.[5]

این برای پوستی بیش از براق بودن نیز مفید است: مصرف ویتامین C می‌تواند به کاهش استرس، کمک به کوتاه کردن سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند و به طور بالقوه حتی به محافظت در برابر سکته مغزی کمک کند.[6]

کجا آن را پیدا کنیم: گوجه فرنگی، اسفناج، بروکلی و فلفل. مجله خبری فارسی کلاب

غذاهای غنی از ویتامین A

ویتامین A برای داشتن پوستی سالم بسیار مهم است و در فلفل دلمه ای قرمز، هویج و پنیر یافت می شود.

ویتامین A

وقتی صحبت از پوست درخشان می شود، ویتامین A یک ابرقهرمان است. این به تولید سلول‌های تازه پوست کمک می‌کند – اما این همه چیز نیست.

ویتامین A حاوی رتینوئیدها است که ترکیباتی هستند که با علائم آسیب خورشید مانند هایپرپیگمانتاسیون مبارزه می کنند، باعث بهبود زخم و گردش سلولی می شوند و تولید کلاژن را افزایش می دهند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که افرادی که غلظت ویتامین A در پوستشان بیشتر است نسبت به افرادی که غلظت کمتری دارند، جوان تر به نظر می رسند.[7]

حتما بخوانید:
انتظار جان پیروزی را دارد ، سنت جان با لا سال روبرو می شود

ویتامین A همچنین به عنوان یک لایه بردار عمل می کند، از شر خشکی پوست خلاص می شود، رنگ کلی پوست شما را بهبود می بخشد و بافت نرم تری به آن می بخشد.[8] به علاوه، یک متحد عالی در مبارزه با آکنه است: به عادی سازی تولید روغن کمک می کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. در واقع، آنقدر موثر است که ویتامین A با نسخه قوی به عنوان درمانی برای آکنه مورد تایید FDA است.

کجا آن را پیدا کنیم: سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای قرمز، تخم مرغ، ماهی قزل آلا و ماست.

منابع غذایی ویتامین E

برای افزودن ویتامین E بیشتر به رژیم غذایی خود، از غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان، پسته، بادام و زیتون استفاده کنید. روغن آفتابگردان، گلرنگ و سویا نیز دارای ویتامین E هستند.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است و می تواند به صورت موضعی استفاده شود، به عنوان بخشی از مکمل مصرف شود یا از طریق غذاهای غنی از ویتامین E به رژیم غذایی خود اضافه شود.

 

ویتامین E به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا برای گردش خون عالی است که می تواند به پوست شما کمک کند سفت تر و سالم تر شود. از آنجایی که ویتامین E باعث گردش سلولی و بازسازی می شود، گاهی اوقات برای درمان زخم آکنه و خشکی پوست نیز استفاده می شود.

علاوه بر تمام مزایای دیگر آن، ویتامین E به تقویت و محافظت از سد پوست شما کمک می کند، از آن در برابر نور خورشید محافظت می کند و مانع رطوبت پوست شما را حفظ می کند.[9]

علاوه بر محافظت و تقویت پوست، ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، سلامت ریه شما را بهبود بخشد و حتی به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.[10] برای یک ویتامین کم بد نیست.

score: alimentos aumentar ereçao

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite Çevirme1xbet