امسال در پیستون سازی ایران در تبریز ۳ خط تازه دارای ظرفیت ۱میلیون و ۲۰۰هزار پیستون طراحی شده و در درحال حاضر تولید متاع است. پیش از این هم ایجاد سایپا شاهین در خط ایجاد مرکز تحقیقات همین کمپانی انجام می شد و درحال حاضر شاهد هستیم که حساس نزدیک شدن به روزهای عرضه همین خودرو، تولید شاهین به کارخانه مرکزی تهران سپرده شده است. فعلاً این اتومبیل حیاتی گیربکس دستی به بازار عرضه شده اما از همان در آغاز سایپا اعلام کرده بود که بنا داراست تا نسخه اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند. شکل و تعداد قرارگیری سوپاپ ها در سیلندرهای ماشین متفاوت است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارااست و اهمیت ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ به سامانه توربو شارژر مجهز شده است. منابع خبری می گویند که نتیجه ها تست های فنی M15 توربو چندان معین نمیباشد و نیاز به تحلیل های فنی بیشتری در آیتم دوام این پیشرانه وجود دارد. این ماشین در در آغاز قرار بود مهم پیشرانه برلیانس وارد بازار شود، اما در پی تحریمهای اخیر صنعت خودروسازی کشور، احتمال به کار گیری از موتورهای ایجاد باطن مطرح شد. معمولا بر روی دامنهی پیستون در بالا و ذیل سوراخهای ریزی هم جهت شکافت روغن به باطن پیستون تعبیه میشود. بر روی شاهین کارگزاشتن شده است. سید میثم بزرگی مدیر پروژه موتور M15TC درباره ایجاد موتور شاهین در تیم خودروسازی سایپا، گفت: «با توجه به تحریمهای ظالمانه در سال های اخیر کمپانی مگاموتور اساسی تکیه بر دانش و توان داخلی، توسعه موتور نو M15TC را به جهت پلتفرم SP100 طراحی و به شکل تماما ساکن و به تراز ایجاد رساند». در یک موتور ، هدف آن انتقال نیرو از توسعه گاز در سیلندر به میل لنگ از روش میله پیستون ویا میله اتصال است. بخش اکثر گازی که از حلقه دانسیته بالایی عبور می نماید پشت رینگ حجمی پایینی یا رینگ وسط به دام می افتد این دو رینگ چگالی به کمک یکدیگر فشار احتراق را تحمل کرده و مانع رد شدن کمپرس می شوند. قطعه استوانه شکلی می باشد که در داخل سیلندر با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه کلیدی موتور می باشد و دوران های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. شاهین سایپا از لحاظ ظاهری متفاوت نسبت به جور های کنونی همین کمپانی هست و همگی فرایند طراحی آن در داخل شرکت سایپا انجام شده است. مهم واگذاری به بخش خصوصی در سال 1372، تحولات اساسی در محصولات این شرکت و علم و تکنولوژی این شرکت شروع شد. به حیث قابلیتهای مانورپذیریمان روی محصولات تازه نیز میتوانم کلیدی جرات بگویم ما نخستین هستیم. هنگامی راجع به اتومبیل های دیزلی سخن میکنیم، اکثری از کشندههایی که در مرزو بوم دارا‌هستند تردد می کنند و فعالیت حمل و نقل را برعهده دارند، در ایران تولید نشدهاند، البته پیستونش امروز وقتی رسیده به تعمیر و مکانیک گشوده میکند، پیش از این این پیستون بایستی از بیرون گشوده می‌شد و بر روی این موتور تعمیری کارگزاری میشد، ولی امروز خوشبختانه ما اشکال کامیونها، انواع بنز؛ بنز ۱۰ تن، ولو، FH۱۲، FH۱۳، انواع پیستونهای اینها را ما به تنوع زیاد بالا؛ حداقل از این ۷۴ مدل پیستونی که ما ساخت میکنیم، دستکم ۵۰ درصدش انواع پیستون کامیونها و کشندهها هستند. رئیس پروژه موتور M15TC اظهار داشت: «تاکنون بیش از ۵۰ دستگاه موتور به خواسته باز‌نگری ابعاد پروژه، مثل آماده سازی خودروها برای آزمون های کالیبراسیون، ABS ، AIRBAG و خنک کاری از تیم مگاموتور ساخت و به شرکت سایپا ارسال شده است؛ همینطور ۲۰ موتور نمونه سازی شده دیگر در موسسه ها داخلی و خارجی آزمونهای عملکردی خویش را کلیدی موفقیت به پایان رساندهاند». در این حین که سوخت هم بسیار متراکم شده و هم بسیار داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر مینماید , پیستون تبریز tu5 در همین موقعیت این انفجار پیستون را به طرف ذیل هل دیتا و منجر چرخیدن میل لنگ می‌شود . این قطعه، درون رخنه های موجود در بوش سیلندر به رخ عمودی حرکت می کند. پیستون های بیلت در موتورهای اتومبیلرانی هم استفاده می شوند چون به ترازو و معماری فرجنجس های موجود اعتماد ندارند و منجر ایجاد تغییر در طراحی لحظه اخیر می شوند. اصلی دقت به صورت تحت سمت چپ، ملاحظه می شود که در زمان بالا رفتن پیستون مقداری گاز متراکم شده فی مابین رینگ و پیستون قرار گرفته و سبب ساز گشوده شدن رینگ پیستون می گردد. حیطه دایره ای شکلی که در بین پیستون و شافت در تماس کلیدی یکدیگر می باشند زیر فشار قرار گرفته و چنانچه تنش فشاری بیش خیس از تنش مجاز پیستون یا شافت باشد بعد از آن ناحیه دایره ای صورت خواهد شکست. قطر پیستون های موتور خودرو دربین ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر‌و تحول می کند. وی درباره خصوصیت موتور طراحی شده تولید داخل، افزود: «عملیات گسترش احتراقی موتور اهمیت هدف دستیابی به گشتاور 165 نیوتون متر از دور 1750 تا 4250 و بیشینه اقتدار 105 تا 110 اسب بخار در دور 5000 است». برای کسانی که هر مدل نگرانی در گزینه دقیقا کجا و همینطور هدایت در آیتم چگونگی به کار گیری از بوش پیستون 405 تبریز ، شما احتمالا می توانید حساس ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر