همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرزپراید یورو 4 حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز پراید یورو 4 از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود. بهطور میانگین نصب هدرز باعث افزایش ۲ الی ۱۲ درصدی توان و گشتاور موتور میشود. در زمان خروج دود، به خصوص در زمانی که دور موتور بالا است ، زمان کمی برای خروج دود از منیفولد وجود دارد که باعث میشود به دنبال احتراق، در منیفولد ترافیک و تراکم ایجاد شود. اين خودرو به نسبت ظاهرش كه به روزتر از خودروهاي قديمي بود و قيمت مناسبش مورد استقبال قرار گرفت.

این خودرو هم برای علاقه مندان و نیز در اکثر مسابقات تبدیل به یک اسطوره شده است و همچنان حضور این مرد به اصطلاح سالخورده ولی سرد و گرم چشیده روزگار خالی از هیجان نیست و هنوز هم جزو برترین هاست . اگر قرار باشد جشنی برگزار شود و از لندروور به خاطر زحمات طاقت فرسایش تشکر شود ، حتما خودش در جشن حضور ندارد و در گوشه ای از پروژه های عمرانی مشغول خرید هدرز پراید کار است! S38 در ورژن های مختلفی به تولید رسیده است اما پیشرانه مورد نظر ما آخرین و قوی ترین آن یعنی 3.8 لیتر می باشد، این پیشرانه از سال 92 تا 96 میلادی برای اتاق E34 M5به تعداد 3909 دستگاه به تولید رسید، حجم این پیشرانه 3796 سی سی و قدرت آن 335 اسب بخار در 6900 و گشتاور 400 نیوتن متر در 4750 دور را در شرایط استاندارد دارا می باشد، نکته ای ه قابل بحث است استقامت زیاد موتور و همچنین قابلیت بالای آن برای تیونینگ می باشد که قدرت هایی بالای 1000 اسب بخار به راحتی از این پیشرانه قدرتمند دیده شده است به طوریکه دو دستگاه از ب ام و های درگ دنیا با این پیشرانه و سیستم توربوشارژ تایم زیر 10 ثانیه را به ثبت رسانده اند پس این نشان دهنده یک پایه قوی برای هرکاری در این عرصه می باشد.

البته ست داخلی ماشین ما همش توسیه . داینومومتر به ما این امکان را می دهد تا در هر لحظه متوجه بشویم تغییر اعمال شده بر آوانس جرقه زنی شمع ها بیش از حد است یا آنقدر کم است که به طور مثال موجب بروز پدیده ناک بشود.این پروسه آزمون و خطا آنقدر تکرار می شود تا به بهینه ترین حالت ممکن (optimum condition) برای راندمان خودرو در تک تک پارمترها دست پیدا کنیم. شنیده ها حاکی از این است که این اتومبیل تا میانه سال 90 را در یکی از تیم های اتومبیلرانی به سر می برد که پس از جدایی به تیم Nemesis 27 پیوست و آنجا بود که موتور و گیربکس از اتاق این اتومبیل جدا شدند و دوباره از ابتدا با لوازم جدید بهینه شدند، با این توضیحات برای علاقه مندان به این رشته سوال است که چرا این خودرو در 2 مسابقه آخری که شرکت کرد این طور بود؟ برای رفع(به حداقل رساندن) فشار بازگشتی باید هدرز با توجه به نوع پیشرانه طراحی و ترکیب لولههای هدرز از قاعده و قانون درست و علمی پیروی کند.حال سوالی که مطرح میشود این است که اگر فشار بازگشتی در هدرز بیش از مقدار مجاز باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

توجه داشته باشید در هر مرتبه تعویض روغن، تعویض فیلتر روغن جهت کارکرد مناسب خودروی شما الزامی است. طی این پروسه قطعاتی نظیر مجموعه کامل سرسیلندر، پیستونها، شاتونها و حتی بسته به مورد میل لنگ نیز ممکن است با مدل B5 تعویض شوند. با سیستم اگزوز فابریک تفاوتش کمه ! این عبارت بیانگر ورودی ۴ لوله مجزا است که در خروجی به هم متصل میشوند و این لوله تا خروجی های اگزوز ادامه می یابد. هدرز به انگلیس headers قطعه ای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که بخشی از سیستم اگزوز خودرو محسوب می شود . اگر نفهمیدید به خواندن ادامه دهید! این خودرو در گذشته صلاحیت ورود به مسابقه را نداشته است چراکه لوازم آن برای یک خودروی شهری بوده است، اگر مسابقات قبلی این اتومبیل را نگاه کرده باشید می دیدید که پشت سر خودروی اول می آمد و جوش می آورد و از دور مسابقه خارج می شد و دلیل آن به کارگیری رادیاتوری بود که بر روی اتومبیل های با حجم بالای 5000 سی سی استفاده می شود و به علت بهره گیری از 2 فن که هرکدام از آنها نیروی زیادی را از برق اتومبیل می گرفتند اتومبیل دچار این مشکل می گردید که البته این مورد نیز اصلاح شد.