آموزش فروش به همین سادگی نیست اما در این مقاله سعی می کنیم نکاتی که یک مشاور فروش برای موفقیت کسب و کار به آن ها توجه می کند را به صورت مختصر به شما آموزش دهیم اما به یاد داشته باشید دانستن این نکات تنها قدمی در راه رسیدن به موفقیت است و به معنای طی کردن کل مسیر نیست بنابراین از بهره گیری از جلسات مشاوره فروش در کنار این آموزش غافل نشوید. گرچه برقراری ارتباط صحیح و اصولی بخشی از ۵ گام برای بهتر فروختن نیست اما می توان از آن به عنوان مقدمه ای بر آموزش فروش یاد کرد. وقوع این رویدادها در هر بازاری ممکن است، کسب و کارها را مختل کند، اما یک شرکت میتواند با تمرکز فروش در بخشهای دیگری از جهان، زیانهای خود را جبران کند. اگر نمی دانید مشتری واقعی کیست، بهتر است در جلسه مشاوره فروش که با مشاور فروش شرکت دارید اطلاعاتی در مورد ویژگی های یک مشتری بالقوه از ایشان بگیرید. بنابراین قبل از شروع، تمام وسایل غیر ضروری را از میز بردارید البته این بدان معنا نیست که هیچ چیز روی میز نباشد زیرا شما ممکن است در طول صحبت هایتان نیاز به اطلاعاتی داشته باشید که باید دم دستتان باشد.

مشتری در ابتدا باید بتواند با شما به عنوان فروشنده ارتباط خوبی بگیرد و این وظیفه بر عهده شماست. پیگیری کارهای مشتری، پذیرایی از او، دادن اطلاعات اضافی به مشتری که وظیفه شما نیست می تواند به مشتری این حس را بدهد که شما برایش ارزش قائل هستید و در نتیجه تمایل پیدا می کند که باز هم به شما مراجعه کند. وقت شناسی نشان می دهد شما برای مشتری اهمیت قائل هستید. شما یکی از بهترین یا خوش انرژی ترین مشتریان ما هستید امیدواریم باز هم ببینیمتان! به عنوان مثال به مشتری بگوئید شما مشتری ویژه ما هستید! زمانی که یک مشتری از شما راضی باشد به احتمال زیاد تعریف شما را نزد دوستان و آشنایان خود خواهد کرد. این انتخاب شما است که مشتری را راضی کنید یا ناراضی؟ برای یادگیری برقراری ارتباط می توانید در کلاس های مهارت فن بیان شرکت کنید. ارتباط اصولی و اثربخش با مخاطبان برقرار کنید! ممکن است مشتریان زیادی به شما مراجعه کنند و شما روی همه آن ها به یک میزان سرمایه گذاری کنید در حالی که این کار بسیار اشتباه است.

گاهی باید سر یک ساعت خاص با مشتری ارتباط بگیرید اگر با مشتری یک ساعت خاص را فیکس کنید و او را منتظر بگذارید مشتری عصبانی خواهد شد البته شاید این عصبانیت را بروز ندهد اما یک پوئن منفی از شما در ذهنش شکل می گیرد. بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت کار می کند اما بدین گونه نیست که نحوه پیاده سازی آن برای همه کسب و کارها یکسان باشد. مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ گاه برای ارائه ی راهکارهای کلی و ابتدایی توسط برخی شرکت ها ارائه می شود. برخی از فروشنده ها تصور می کنند اگر در این زمینه با مشتری صداقت به خرج دهند او را از دست خواهند داد در حالی که مبانی آموزش فروش حرفه ای می گوید که این کار باعث جلب اعتماد و حتی وفادار سازی مشتری خواهد شد. در ابتدا آموزش فروش به یک اشتباه رایج در میان فروشنده ها اشاره می کنیم؛ برخی از فروشنده ها برای فروش بیشتر مشتری را بمباران اطلاعاتی می کنند و انتظار دارند مشتری از آن ها خرید کند ولی وقتی می بینند ایشان فرآیند خرید را به تعویق انداخته و از فروشنده وقتی برای فکر کردن می خواهد متعجب می شوند.

روش بمبارارن اطلاعاتی مشتری خیلی وقت است که منسوخ شده و جای خود را به شیوه های موثر و کارآمد فروش داده است. یکی دیگر از اصول آموزش فروش حرفه ای، ارتباطات مثبت و انرژی بخش مشتری را به شدت به شما مشتاق می کند. یک ارتباط انرژی بخش می تواند بد خلق ترین مشتری را سرحال بیاورد پس آن را از مشتریانتان دریغ نکنید. اگر مهارت برقراری ارتباط را ندارید نمی توانید انتظار فروش خوبی داشته باشید. اگر هر مشکلی در محیط کار یا خارج از محیط کار دارید، نباید مشتری آن را متوجه شود. از آن جایی که شما به یک روش تبلیغاتی اکتفا نخواهید کرد، پس از یک دوره زمانی باید روش های خود را مورد بررسی قرار داده و بر روی آن هایی که برای شما بیشترین کارآیی را داشته اند سرمایه گذاری بیشتری کرده و آن هایی که فقط اتلاف وقت و هزینه بوده است را کنار بگذارید. شما برای پی بردن به کارآیی این روش ها ابتدا باید از مشتریانتان بپرسید که از چه طریق با شما آشنا شده اند. در این قانون ۲۰ درصد روش های تبلیغاتی برای شما ۸۰ درصد مشتریان و سود آوری را به بازاریابی مشاور املاک دنبال داشته است.

ایندکسر