بوستر ترمز به طور کلی با نمونه GTI تعویض شده و برای عمل بهتر ترمزگیری در بخش جلو از دیسکهای GTI دو لبه و کالیپر ترمزهای نسل 2 گلف بهره گرفتهاند. جلوی داشبورد به طور کل به نمونه مدلهای 92 یا MK2 تعویض شده و داخل کابین را از سادگی خارج کرده است. دلیل اصلی این موضوع، بهصرفه بودن هزینه صورت گرفته نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار است چرا که محفظه پیشرانه پراید به سادگی میتواند پذیرای پیشرانههای قدرتمند 2 لیتری باشد و البته گیربکس استاندارد پراید نیز با ضرایب مناسب و طراحی خود بهسادگی قابل نصب روی این پیشرانههاست. می توانید برای گرفتن و کشیدن سیم از انبر استفاده کنید یا در صورت امکان از فرد کمکی بخواهید سیم را از محفظه موتور به داخل وارد کند. در غیر این صورت باید از انبر باریکی برای بیرون آوردن شمع از داخل محفظه استفاده کنید. دیگر اینکه باید مواظب افتادن براده و چیزهای دیگر به داخل محفظه موتور بود. برای آزاد کردن و بیرون آوردن سر سیم که توپی دارد باید سیم با سمت داخل اتاق کشیده و قطعه به پایین آورده شود.

بدیهی است که وقتی این قطعه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با گاز دادن ماشین داشته باشد، خرابی آن بی تردید می تواند در گاز خوردن ماشین موثر باشد. این قطعه در تمام خودروهای تولید ایران خودرو و سایپا وجود دارد. ضمن این که سازمان های بزرگ نیز در لیست فروش آمیکو قرار گرفته اند و به همین دلیل به نظر می رسد سازنده توانسته یک محصول مناسب با خدمات خوب را راهی بازار ایران کند. با اندازه گیری میزان مقاومت الکتریکی بین میلهی مسی و نقاط مربوط به زاویهی 0 و 98 درجه ، محل قرار گیری میلهی مسی مشخص میشود. با قرار دادن لوله هوای ورودی به موتور را گرمتر کرد. به لحاظ رعایت ایمنی سر باطری را باز کردم، لوله هوای موتور را باز کردم، سوکت های الکتریکی را باز کردم و بعد دو پیچ کویل را باز کردم و کویل را بیرون آوردم. به این معنی که هر دو هوای در جریان داخل موتور را فشرده می کنند، که قدرت بیشتری برای موتور به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه ECU دقیقاً نمیتواند اطلاعات میزان هوای ورودی را بهدرستی دریافت نماید.

بعد دینام را بازکردند و با بنزین شستند، حسابی نو شد. لنت های نو حدود 11 میلیمتر ضخامت دارند. هر چند از نظر ظاهری آسنا شباهت های بسیاری با فورد سری F دارد. در مسیر کاملا متوجه شدم که وقتی گاز فشرده می شد چون دینام با سرعت می چرخید ولتاژ بالا می رفت و نور چراغ ها زیاد می شدند و آمپر ها از کار می افتادند. چون دسته آچار بکسی که داشتم کوتاه بود ناچار شدم قمقمه آب رادیاتور را نیز از لوله آن جدا و کناری بگذارم. باز کردن بست لوله آن زیاد مشکل نیست اما بستن آن مدتی وقتم را گرفت. یا خلاصهتر اینکه با فشار دادن پدال گاز مقدار باز شدن دریچه گاز را حس میکند و با بیشتر فشار دادن پدال گاز دستور افزایش سوخت را به کنترل یونیت خودرو میدهد. خاموش شدن موتور ) سیستم مقادیر جدید رو با مقادیر قبلی تستهاش جایگزین میکنه و همه چیز تموم میشه.

خودرویی که به جای استفاده از سیستم های الکترونیکی پیچیده به شما حس یک آفرودر کلاسیک را می دهد که در عین حال امکانات اولیه را هم در اختیار دارید. 7- غیرفعال شدن سیستم کروز کنترل در صورت رخ دادن هرگونه شرایط غیرعادی که منجر به تغییرات ناگهانی دور موتور شود. این سرعت می تواند توسط کلیدهای واسط افزایش یا کاهش یابد و درصورت فشردن کامل پدال گاز، لیمیتر غیرفعال خواهد شد. این مسئله همواره دغدغه ذهنی رانندگان را در سفر به دنبال دارد. با استفاده از کروز کنترل، رانندگی راحتی را در سفر تجربه خواهید نمود. اما با تعمیر و نگهداری و مراقبتهای لازم از توربو شارژر میتوان بر این مشکل هم فائق آمد. این دستگاه در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو بر روی خودروهای سفارشی نصب می گردد. همانند بقیه شاهکارهای ایران کلاچ یک مثلث بی نظیر برای این محصول هم متصور است. هرکسی با دیدن این خودرو شگفت زده خواهد شد چرا که در سال 1933 ساخته شده است اما واقعا یک خودروی بی نظیر است. با فشردن پدال گاز و تغییر مقاومت الکتریکی میزان ولتاژ ورودی به ECU تغییر میکند و ECU با ارسال سیگنال مناسب میزان باز و بسته بودن صفحه تراتل را مشخص میکند.